Saturday 27 April 2013

Cinta dan Rindu : Putus CiNta...??

Tertarik bila ternampak satu pic nie.. daripada facebook Koleksi Ayat-Ayat Cinta.. tentang tips2 utk owg putus cinta..haha..
Nak kate aku berpengalaman tu xde la, tp penah jugak la putus cinta sekali kan..hehe sesetengah tip ni mungkin dapat membantu..
Klu dulu, aku suke sibukkan diri dan kawan2.. suke wat xtvt yg perlukan aku berfikir.. so, bile otak dah penuh dgn benda lain, mmg dah xingt la kan masalah sebenar..
satu lagi yang aku selalu buat dulu ialah dengan meng'eppy'kan owg lain... bile owg sekeliling kita eppy, tentunya kita eppy kan.. bile suasana  positive, nescaya kita juga positive kan.. x gitu??
Dan yg terakhir, waktu berduka dulu aku akan cuba selalu ingatkan diri sendiri.. walaupun kita kehilangan sebuah cinta, xsemestinya kita hilang semuanya kan.. masih banyak cinta dan kasih sayang yang ada disamping aku..(abah, mamie, adik2, sedara mara, sahabat dan rakan2.. ) so,hargai la dan bersyukur la dgn apa yang kita ada sekarang ni.. kerana apa yg kita miliki hari ini xsemestinya akan kekal jadi milik kita pada hari esok.




"Untuk awak,saya sebenarnya berterima kasih atas ape yg berlaku.. byk yang sy pelajari.. saya belajar untuk lebih menghargai dan bersyukur dgn apa yang ada."
Mungkin selama ini aku alpa dan Allah ingin tunjkkn jalan..Alhamdulillah.. Hidup lebih bahagia dan bermakna bila kita tahu menghargaikan.. :) 

No comments:

Post a Comment