Saturday 27 April 2013

HaTi : Cahaya Atau Racun ?

Benda yang paling mudah untuk berubah adalah HATI, tp benda yang paling cekal dan setia juga dalah HATI.. bergantung kepada IMAN kita mengendalikannya.

Hati... didalamnya tersimpan beribu perasaan yang kadang kala sukar utk ditafsirkan..ramai yang kuat kerananya, ramai juga yang lemah kerananya..

Hati... Segalanya bermula disini. Hati sifatnya adalah menyayangi dan mengasihi, sukakan kedamaian dan keharmonian. Tapi mengapakah kadang-kadang ianya penuh dengan kebencian dan dendam ?? Kemana hilangnya fitrah sebenar si Hati?

Cantik dan buruknya keperibadian manusia itu terletak pada hatinya..
Namun, mengapa manusia sering kali khilaf dalam menjaga sekeping hati??
Kerana hati, ramai yang tersungkur dan rebah menjadi hamba duniawi. Gah melebarkan sayap kesombongan  sehingga terlupa untuk bersyukur atas nikmat yang telah ALLAH pinjamkan.

Jagalah sekeping hati yang lembut ini.. jangan dibiarkannya terus lalai dan mati.. Peliharalah hati agar ianya menerima cahaya Illahi, menjadi teman bukan menjadi lawan. Kerana hati yang rosak membawa kemusnahan. Sesungguhnya Allah mengetahui sejauh mana keihklasan hamba-Nya dalam mencari cahaya cinta-Nya.

Sumber : Sekeping Hati | iluvislam

2 comments:

  1. hye teeny...
    welcome to blogger world..haha
    saya sedang membaca pos2 anda..

    ReplyDelete
  2. hye s bulan.. thanks coz sudi bace pos2 saya...
    hope u will enjoy.. haha :P

    ReplyDelete